Proces stávání se učitelem mentorem optikou vyvíjejícího se sebepojetí – Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
Doctoral thesis
Proces stávání se učitelem mentorem optikou vyvíjejícího se sebepojetí
The process of becoming a mentor teacher in the view of developing self-concept
Anotácia:
Disertační práce popisuje problematiku stávání se mentorem profesního rozvoje učitelů ve škole. Cílem práce je popsat jakým způsobem se z učitelů stávají učitelé mentoři podporující profesní rozvoj učitelů (kolegů) na škole, kde působí. Proces stávání se učitelem mentorem se odehrává ve čtyřech fázích. Fáze popisuji jako a/růst pro roli, b/vrůstání do role, c/ srůstání s rolí, d/zakořenění v roli. …viacAbstract:
The dissertation (doctoral thesis) describes the issues of becoming a mentor of teachers’ professional development at schools. The aim of this work is to describe the way in which teachers become mentor teachers who support the professional development of their colleagues from school they work at. The process of becoming a mentor teacher happens in four stages. The stages are described as a) the growth …viacKľúčové slová
učitel mentor mentorská praxe proces stávání se učitelem > mentorem podmínky pro mentoring ve škole sebereflektivní kompetence > mentorské sebepojetí mentor teacher mentor(ing) practice the process of becoming a mentor teacher conditions for school mentoring self-reflective competence mentor self-conception
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wopzf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 10. 2017
- Vedúci: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / odbor:
Education (4-years) / Education
Práce na příbuzné téma
-
Border Regions and the EU: The Role of INTERREG on the Cross-Border Integration Process in the Greater Region and in the Central European Region (Centrope) – A Comparison.
Nikolas Westenhoff -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Mentoring ve vybrané společnosti
Renata Seidlerová -
Mentoring ve státní správě
Jana Janáková -
Mentoring začínajících vychovatelů ve školní družině
Martina BERKOVÁ -
Model of design principles for the definition of data for the consistency of evaluation in Enterprise Governance of IT
Christian Hitz -
Identifying cultivation conditions for selective biosynthesis of ladderane lipids in anamox cultures
Denisa Čadková -
The Conditions for Successful Utilization of Free Trade – Is the Dominican Republic Ready for DR-CAFTA?
Petra Prášilová