Role influencera v procesu kupního rozhodování – Lucie Zatloukalová
Lucie Zatloukalová
Bachelor's thesis
Role influencera v procesu kupního rozhodování
The Role of Influencer in the Consumer Decision Making Process
Abstract:
Role influencera v procesu kupního rozhodování získává každým dnem větší váhu. Prostředí internetu a sociálních sítí tvoří nové prostory, nejen pro reklamu, ale i samotné povědomí o značce, nebo produktu. Influenceři se tak dostávají do pozice prostředníka mezi firmou a spotřebitelem. Cílem této práce je porovnat, již zmíněný vliv influencerů na kupní rozhodování mezi obyvateli dvou měst v České …moreAbstract:
The role of the influencer in the consumer decision making process is becoming more powerful every day. The environment of the internet and social networks create new spaces not only for advertising, but also for cultivating awareness of individual brands and products. Influencers therefore become intermediaries between companies and consumers. The aim of this work is to compare the effect of influencers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lenka Platilová Vorlíčková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZATLOUKALOVÁ, Lucie. \textit{Role influencera v procesu kupního rozhodování}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/vkf8i9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Impact of luxury companies’ CSR activities on the consumers’ purchasing decisions
Veronika Moskaleva -
Role of Celebrity Endorsement in Purchasing Decisions in Cosmetics on the Czech market
Diana Stašková -
Optimal CO2 strategy in overall purchasing strategy
Jan Jürgens -
The impact of reputation on Chinese and Czech Generation Z buying decisions
Wei Sun -
Kupní rozhodovací proces na trhu ručního nářadí
Kateřina Suková -
Kupní chování spotřebitelů
Lucie LANDOVÁ -
Marketingové strategie a jejich aplikace na českém trhu stavebních produktů se zaměřením na kupní chování na trhu střešních krytin
Vítězslav Joura -
Značka a její vliv na kupní chování zákazníků
Zuzana VIDOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Mach, J.
17/3/2022