Bc. Martin Kovářík

Bachelor's thesis

Tvorba postavy v Autodesk 3ds Max

Character Creation in Autodesk 3ds Max
Abstract:
Cílem bakalářské práce je seznámit s tvorbou 3D postavy pro použití v zábavním průmyslu. Práce obsahuje popis základních metod a technik při modelování 3D objektů, texturování, osvětlení a renderingu vymodelované scény. Vybrané metody a techniky jsou ověřeny na projektu tvorby postavy Tharka z filmu John Carter ve zvoleném grafickém softwaru Autodesk 3ds Max. Výsledkem bakalářské práce je hotový model …more
Abstract:
The aim of the bachelor work is to introduce a creation of a 3D character for the application in the entertainment industry. The thesis includes a description of basic methods and techniques for modelling of 3D objects, texturing, lighting and rendering of the modelled scene. The chosen methods and techniques are verified on a project of a character creation called Thark from John Carter film in the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2013
  • Supervisor: RNDr. Jana Štanclová, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní