Bc. Martin Kovářík
Bachelor's thesis
Tvorba postavy v Autodesk 3ds Max
Character Creation in Autodesk 3ds Max
Abstract:
Cílem bakalářské práce je seznámit s tvorbou 3D postavy pro použití v zábavním průmyslu. Práce obsahuje popis základních metod a technik při modelování 3D objektů, texturování, osvětlení a renderingu vymodelované scény. Vybrané metody a techniky jsou ověřeny na projektu tvorby postavy Tharka z filmu John Carter ve zvoleném grafickém softwaru Autodesk 3ds Max. Výsledkem bakalářské práce je hotový model …moreAbstract:
The aim of the bachelor work is to introduce a creation of a 3D character for the application in the entertainment industry. The thesis includes a description of basic methods and techniques for modelling of 3D objects, texturing, lighting and rendering of the modelled scene. The chosen methods and techniques are verified on a project of a character creation called Thark from John Carter film in the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xqd0v/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2013
- Supervisor: RNDr. Jana Štanclová, Ph.D.
- Reader: RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
3D grafika a film: Tvorba postav do animovaných filmů
Jana Turková -
Výukový materiál pro aplikaci Autodesk 3ds Max
Jan Pařízek -
Optimalizace externího rendrovacího systému V-Ray v programu Autodesk 3DS Max
Jakub Kramárik -
Tvorba základních modelů v 3ds Max pro zpracování v programu Mudbox
Jakub Bartišek -
Tvorba srsti a vlasů v 3ds Max
Andrej Borges -
Tvorba fotorealistických V-ray materiálů a jejich aplikace v programu 3Ds Max
Jakub Kramárik -
Příprava 3D modelu pro 3D tisk
Richard Stratil -
Tvorba charakteru v programech 3ds Max a Mudbox
Josef Putík