Současné pojetí výuky evropské integrace v hodinách dějepisu a základů společenských věd na gymnáziích – Bc. Bára Vencálková
Bc. Bára Vencálková
Master's thesis
Současné pojetí výuky evropské integrace v hodinách dějepisu a základů společenských věd na gymnáziích
Contemporary Teaching of European Integration in History and Social Sciences at Grammar Schools
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá současným pojetím výuky tématu evropské integrace v dějepise a ve společenských vědách na českých gymnáziích. Cílem této práce je analyzovat a syntetizovat poznatky týkající se možností, problémů a výzev, které s sebou výuka sledovaného tématu pro učitele a žáky v rámci hodin dějepisu a společenských věd na gymnáziích přináší. Práce spolu s dějinným rámcem objasňuje …moreAbstract:
This Master thesis deals with contemporary approach to teaching the subject of European integration in History and Social Sciences at Czech grammar schools. The aim of this thesis is to analyze as well as synthetize knowledge and findings regarding the possibilities, problems, and challenges that the teaching of the subject matter may bring to the teachers as well as to the students in History and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/u9qah/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2022
- Supervisor: prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Václav Kaška, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VENCÁLKOVÁ, Bára. \textit{Současné pojetí výuky evropské integrace v hodinách dějepisu a základů společenských věd na gymnáziích}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/vmzckg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in History / Upper Secondary School Teacher Training in History
Theses on a related topic
-
Evolution of European Integration in Montenegro: Constructivist Prism
Lubomír Miškovský -
Brexit in European Integration Theory: Liberal Intergovernmentalism, Neofunctionalism and Constructivism
Márk Szabó -
Enhanced cooperation as a form of differentiated integration in the European Union. A case study of the Rome III and Unitary Patent Regulation
Emma Smit -
Temporary impact of European integration. Development of projects of nonformal citizenship education by the civil society in Croatia.
Pablo Ribera Payá -
The Concept of Swedish Neutrality in the Context of European Integration
Eva ZDRÁHALOVÁ -
Impact of the European Integration on the EU-US Trade. Gravity Model of Trade Approach.
Artem Parandiuk -
Integrace průřezových témat do výuky ZSV na gymnáziích
Jan Suchomel -
Integrace žáků ukrajinské národnosti do české základní školy v souvislosti s válkou na Ukrajině - případová studie
Anna Kasáčová