Petr Pluháček

Master's thesis

Sociální média z pohledu korporace

Corporations and social media
Abstract:
Tato práce se zabývá pohledem korporace na sociální média. Seznamuje s vývojem webu a konceptu webu 2.0, na který sociální média přímo navazují. Definuje sociální média a charakterizuje jejich významné zástupce. Zároveň práce vymezuje účelové pojetí korporace jako institut, který využívá sociální média ke generování zisku. Toto využití je rozděleno do pěti rozměrů: budování značky, péče o zákazníka …more
Abstract:
This thesis deals with corporations looking at social media. It introduces an evolution of the web and the web 2.0 concept which are directly followed by social media. It defines social media and characterizes its major representatives. At the same time the thesis defines the corporation as an institute that uses social media to make a profit. This use is divided into five dimensions: brand building …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 1. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2012
  • Supervisor: Antonín Pavlíček
  • Reader: Radim Čermák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/33483