Alesia Mukhina

Bachelor's thesis

Psychologie reklamy

Psychology of advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá pojmem psychologie reklamy a vlivem reklamy na chování a postoje člověka v jeho každodenním životě. Cílem této práce je zjistit, do jaké míry reklama ovlivňuje psychiku a chování lidí, dále do jaké míry je efektivní a jak je její vliv vnímán soudobou společností. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmu psychologie reklamy, její historii a typy. Popsány budou také způsoby …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the concept of psychology of advertising and with the influence of advertising on behavior and attitudes of man in his everyday life. The aim of this thesis is to determine the extent, to which advertising affects the psyche and human behavior, then to what extent it is effective and how its effect influence contemporary society. The theoretical part includes the definition …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2012
  • Supervisor: Eva Kašparová
  • Reader: Alois Surynek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/30960