Ing. Petr Slovák

Bachelor's thesis

Globalizace a její vliv na síť rychlého občerstvení McDonald’s

The Globalization and its effect on the McDonald’s fast food network
Abstract:
Jak je patrné ze zadání této bakalářské práce, cílem této práce je analyzovat globální vliv McDonald´s. Analýza se pokouší odpovědět na otázku zda McDonald´s lze chápat pouze negativně, či zda má v sobě i některé pozitivní prvky. Předmětem zkoumání je rovněž marketingová strategie McDonald´s, její marketingové a reklamní techniky. Velký prostor je věnován průzkumu veřejného mínění s názvem Studie názoru …more
Abstract:
As evidenced by submission of this bachelor work, the objective of this work is to analyze McDonald’s global influence. Analysis tries to answer a question, if it is possible to perceive McDonald’s only negatively or if it has also some positive components. The subject of exploration is also McDonald`s marketing strategy, its marketing and promotional techniques. Large area is dedicated to public opinion …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní