Globalizace a její vliv na síť rychlého občerstvení McDonald’s – Ing. Petr Slovák
Ing. Petr Slovák
Bachelor's thesis
Globalizace a její vliv na síť rychlého občerstvení McDonald’s
The Globalization and its effect on the McDonald’s fast food network
Abstract:
Jak je patrné ze zadání této bakalářské práce, cílem této práce je analyzovat globální vliv McDonald´s. Analýza se pokouší odpovědět na otázku zda McDonald´s lze chápat pouze negativně, či zda má v sobě i některé pozitivní prvky. Předmětem zkoumání je rovněž marketingová strategie McDonald´s, její marketingové a reklamní techniky. Velký prostor je věnován průzkumu veřejného mínění s názvem Studie názoru …moreAbstract:
As evidenced by submission of this bachelor work, the objective of this work is to analyze McDonald’s global influence. Analysis tries to answer a question, if it is possible to perceive McDonald’s only negatively or if it has also some positive components. The subject of exploration is also McDonald`s marketing strategy, its marketing and promotional techniques. Large area is dedicated to public opinion …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/m4ggy/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2010
- Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
- Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingové strategie v období globalizace: výhody a nevýhody standardizace a adaptace
Anzhelika Khaustova -
Psychologické aspekty marketingové komunikace společnosti McDonald's - jejich vliv na myšlení a postoje adresátů
Petr Slovák -
Analýza aktuálních způsobů komunikace a návrh reklamní kampaně společnosti McDonald’s
David Nejman -
Komunikace vybraných etických zásad na příkladu fy McDonald´s
Michal SVOBODA