Integrovaná marketingová komunikace v rámci filmového marketingu – Bc. Jakub Matalík
Bc. Jakub Matalík
Master's thesis
Integrovaná marketingová komunikace v rámci filmového marketingu
Integrated Marketing Communication in terms of film marketing
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na filmový marketing a marketingovou kampaň filmů uváděných do kin. Cílem teoretické části bylo popsat dvě oblasti marketingové komunikace filmu – základy filmového marketingu a marketingovou kampaň zaměřenou na propagaci filmu v rámci uvedení do kin. V praktické části jsou tyto marketingové aktivity specifikovány prostřednictvím deskriptivní analýzy filmu Skyfall, k jehož …moreAbstract:
The diploma work focuses on film marketing and marketing campaigns for theatrical releases. The objective of the theoretical section was to describe two parts of marketing communication, namely basics of film marketing and marketing campaign to promote the film in the theatrical release. In the practical section these marketing activities are specified applying descriptive analysis of the film Skyfall …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 7. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/p0txn/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 8. 2013
- Supervisor: PhDr. Slavomír Paravičiny
- Reader: PhDr. Pavel Čírtek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication