Adriana Salačová

Bachelor's thesis

Působení značky z pohledu psychologie

Brand Influence from the perspective of psychology
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem značka – vnímáním značky. Oblast působení značky je v dnešní době velmi široká, a proto mohou značky představovat pro spotřebitele druh kvality nebo i životního stylu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy týkající se oblasti marketingu a psychologie, a to především pojmy značka a image. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit znalost a image značky Pražská …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic brand - brand perception. The range of branding is very wide nowadays and brands can be a type of quality or lifestyle for the consumer. The theoretical part explains concepts related to the field of marketing and psychology, especially the concepts of brand and image. The main goal of the bachelor thesis is to find out the knowledge and image of Prague chocolate …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2018
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication