Asistovaný přechod dětí z MŠ do ZŠ - studie jedné málotřídky – Mgr. Monika Pavlíková
Mgr. Monika Pavlíková
Master's thesis
Asistovaný přechod dětí z MŠ do ZŠ - studie jedné málotřídky
Assistent Transfer of children from kindergarten to 1st class of primary schools - Study of one small school with composite classes
Abstract:
Diplomová práce „Asistovaný přechod dětí z MŠ do ZŠ – studie jedné málotřídky“ pojednává o školní zralosti a připravenosti předškolních dětí pro vstup do ZŠ. Zaměřuje se na problematiku vývoje dětí předškolního a mladšího školního věku ve vybraných oblastech a poukazuje na pozitiva a negativa, která se mohou objevit vlivem aplikace modelu asistovaného přechodu. V empirické části práce se věnujeme výzkumnému …moreAbstract:
Diploma thesis „Assisted transition of children from kindergarten to primary school - study of one small school with composite classes“ deals with school’s maturity and readiness of preschool children for entry into a primary school. This diploma thesis focuses on the problematic of preschool and first class aged children evolution in selected areas and highlights pros and cons that may occur due to …moreKeywords
málotřídní škola školní zralost školní připravenost dítě předškolního věku dítě mladšího školního věku zápis do 1. třídy asistovaný přechod z MŠ do 1. třídy model asistovaného přechodu z MŠ do ZŠ small school with composite classes school maturity school readiness child of preschool age registration for a first class of elementary school assisted transition from kindergarten to first class model of assisted transition from kindergarten to primary school
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/euyt9/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2013
- Supervisor: PhDr. Hana Filová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Teaching writing to primary school learners
Martina Kovaříková -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková -
Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia
Pavla Nešpor Bellisová -
Developing a guidline for Sri Lankan primary school teachers to support children with ADHD traits
Kanchana Rukmali Menikdiwela -
Multicultural Perspective on Manchu art inheritance and development in Chinese Manchu primary school (Yongling Manchu primary school as a case)
Jia YAO -
Admission of Romany children to the first class of the basic school from their teachers point of view
Aneta Macíková -
Alternative ways of assessment at elementary school
Lucie Novotná -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková