Bc. Linda Valentová

Bachelor's thesis

Social, legal and ethical problems of the Direct Marketing

Social, legal and ethical problems of the Direct Marketing
Abstract:
Cílem mé práce je poukázat na některé z etických problémů telemarketingu, jako jednu z forem přímého marketingu. Teoretická část vysvětluje běžné formy, nástroje a moderní přístup přímého marketingu. Popisuje potřebné a důležité informace o telemarketingu, call centrech, etice a právních předpisech v telemarketingu. Informace obsažené v teoretické části o telemarketingu jsou nezbytné pro další výzkum …more
Abstract:
The aim of my thesis is to point out some of the ethical problems of telemarketing as one of the forms of Direct Marketing. Theoretical part explains the common forms, tools and modern approach of Direct Marketing. It describes the necessary and important information about Telemarketing, call centres, ethics and legal regulations within telemarketing. The information included in the Theoretical part …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2016
  • Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Reader: Ing. Jiří Šnajdar

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication