Bc. Kamila Zpěváková

Master's thesis

Názory učitelů na raný rozvoj bilingvismu dětí předškolního věku

Teachers' views on the early development of bilingualism of the pre-school children
Abstract:
Diplomová práce má empirický charakter. Jejím cílem je zjišťování názorů učitelů mateřských škol na raný rozvoj bilingvismu dětí na preprimárním stupni vzdělávání. V teoretické části je vymezen základní pojem bilingvismus a jeho typy. Práce se věnuje dětskému bilingvismu, bilingvní výchově a jazykovému vývoji u bilingvních dětí. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu, jehož metodou sběru …more
Abstract:
The thesis is of empirical nature. The goal is to identify the views of teachers and kindergarten teachers on the early development of bilingualism in pre-primary children. The theoretical part defines the essential concept of bilingualism and its types. The work is devoted to child bilingualism, bilingual education and language development in bilingual children. The practical part is devoted to quantitative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2019

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PaedDr. Silvia Pokrivčáková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Zpěváková, Kamila. Názory učitelů na raný rozvoj bilingvismu dětí předškolního věku. Zlín, 2019. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Specialization in Pedagogy / Preschool Teacher Training