Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics – Pavla Břeňová
Pavla Břeňová
Master's thesis
Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics
Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics
Abstract:
Diplomová práce pojednává o způsobech výuky anglické slovní zásoby u mladších žáků s přihlédnutím ke specifikům výuky u dětí, jež vykazují znaky charakteristické pro dyslexii nebo hyperaktivitu s poruchou pozornosti. Byla vyhotovena případové studie žáka českého původu, integrovaného do irské základní školy. Výsledkem analýzy studie, použitých vyučovacích metod a rozboru hodin je ověření úspěšnosti …moreAbstract:
The diploma project deals with teaching English vocabulary to young learners with regard to the specifics of teaching children with dyslexia or attention deficit hyperactivity disorder characteristics. The case study of a Czech boy integrated in the Irish elementary school was carried out. The findings of the content analysis of the case study, applied teaching methods and lesson plans include verification …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2010
- Supervisor: Jaroslava Ivanová
- Reader: Josef Nevařil
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BŘEŇOVÁ, Pavla. \textit{Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Pedagogická fakulta. 2010. Available from: https://theses.cz/id/vrlnwt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 4. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a hudební výchovy pro 2. stupeň základních škol
Theses on a related topic
-
Incidental and Explicit Vocabulary Learning: Effects on Vocabulary Acquisition and Retention among Upper Secondary Students
Anna Šťastná -
Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Roman Kálecký -
From practising vocabulary through games to using it in context
Zuzana Bohuslavická -
The Natural Approach to Second Language Acquisition at Preschool Institution
Jana Gajdova -
Graded Readers as a Source for Vocabulary Acquisition and Language Development
Soňa Shone -
Vliv interaktivní tabule ve výuce AJ na osvojování slovní zásoby na 1. stupni ZŠ
Markéta KABOURKOVÁ -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
Teaching vocabulary through mind maps at lower secondary school level
Alena Štěpánková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights