Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics – Pavla Břeňová
Pavla Břeňová
Diplomová práce
Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics
Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics
Abstract:
Diplomová práce pojednává o způsobech výuky anglické slovní zásoby u mladších žáků s přihlédnutím ke specifikům výuky u dětí, jež vykazují znaky charakteristické pro dyslexii nebo hyperaktivitu s poruchou pozornosti. Byla vyhotovena případové studie žáka českého původu, integrovaného do irské základní školy. Výsledkem analýzy studie, použitých vyučovacích metod a rozboru hodin je ověření úspěšnosti …víceAbstract:
The diploma project deals with teaching English vocabulary to young learners with regard to the specifics of teaching children with dyslexia or attention deficit hyperactivity disorder characteristics. The case study of a Czech boy integrated in the Irish elementary school was carried out. The findings of the content analysis of the case study, applied teaching methods and lesson plans include verification …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2010
- Vedoucí: Jaroslava Ivanová
- Oponent: Josef Nevařil
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BŘEŇOVÁ, Pavla. \textit{Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics}. Online. Diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/vrlnwt/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 16. 4. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a hudební výchovy pro 2. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Incidental and Explicit Vocabulary Learning: Effects on Vocabulary Acquisition and Retention among Upper Secondary Students
Anna Šťastná -
Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Roman Kálecký -
From practising vocabulary through games to using it in context
Zuzana Bohuslavická -
The Natural Approach to Second Language Acquisition at Preschool Institution
Jana Gajdova -
Graded Readers as a Source for Vocabulary Acquisition and Language Development
Soňa Shone -
Vliv interaktivní tabule ve výuce AJ na osvojování slovní zásoby na 1. stupni ZŠ
Markéta KABOURKOVÁ -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
Teaching vocabulary through mind maps at lower secondary school level
Alena Štěpánková
Název
Vložil
Vloženo
Práva