Mgr. Tamara Kunčarová

Master's thesis

Srovnání výkonu v Testu pro identifikaci nadaných žáků v matematice u dětí vyučovaných Hejného metodou a dětí vyučovaných běžným způsobem

Performance comparison in the Test for identification of exceptionally gifted pupils in Math in children taught by Hejný's method and children taught in a common way
Abstract:
Cílem studie bylo zjistit, zda se děti vyučované matematice Hejného metodou liší od dětí vyučovaných běžným způsobem ve výkonu v testu TIM3–5. Abychom na otázku dokázali odpovědět, zjišťovali jsme nejprve, zda učitelé vyučující matematiku Hejného metodou stráví ve výuce víc času konstruktivistickými metodami než učitelé vyučující běžným způsobem. Poslední výzkumnou otázkou bylo, zda se děti vyučované …more
Abstract:
The aim of this study was to examine whether the children taught Math by Hejný’s method reach signifi-cantly different results in the test TIM3–5 compared to the children taught in a common way. To be able to an-swer this question, we firstly examined whether the teachers who teach Math by Hejný’s method spend more time during teaching with constructivist methods compared to the teachers who are teaching …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 12. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 1. 2018
  • Supervisor: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Jan Šerek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií