Problematika pěvecké interpretace cyklu Ilji Hurníka Písničky s flétnou pro vyšší hlas, flétnu(housle) a klavír – Markéta SCHAFFARTZIK
Markéta SCHAFFARTZIK
Bakalářská práce
Problematika pěvecké interpretace cyklu Ilji Hurníka Písničky s flétnou pro vyšší hlas, flétnu(housle) a klavír
Problematics in singing interpretation of Ilja Hurník's cycle called Songs with flute for higher voice, flute(violin) and piano
Anotace:
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku pěvecké interpretace písňového cyklu Písničky s flétnou pro vyšší hlas, flétnu(housle) a klavír významného českého skladatele 20. století ? Ilji Hurníka. Práce obsahuje čtyři kapitoly, ve kterých bude čtenář obeznámen s Hurníkovým životem, s jeho vokální i literární tvorbou a se vznikem písňového cyklu. Stěžejní část práce se zaobírá problematikou pěvecké …víceAbstract:
The Bachelor Theses is focused on the problematics of singing interpretation of the song cycle Songs with flute for higher voice, flute(violin) and piano by Ilja Hurník ? the important Czech composer of the 20th century. The work consists of four chapters in which the reader is familiar with Hurník?s life, his vocal work and authorship and with the origin of the song cycle. The mainstay of the work …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 4. 2016
Zveřejnit od: 18. 4. 2016
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: MgA. Zlatica Berkyová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SCHAFFARTZIK, Markéta. \textit{Problematika pěvecké interpretace cyklu Ilji Hurníka Písničky s flétnou pro vyšší hlas, flétnu(housle) a klavír}. Online. Bakalářská práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Fakulta umění. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/vsfjk8/.
Jak správně citovat práci
SCHAFFARTZIK, Markéta. Problematika pěvecké interpretace cyklu Ilji Hurníka Písničky s flétnou pro vyšší hlas, flétnu(housle) a klavír. Ostrava, 2016. bakalářská práce (BcA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Fakulta umění
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 18.4.2016
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 18. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Fakulta uměníOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Fakulta uměníBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Zpěv
Práce na příbuzné téma
-
Souvislost mezi sborovým či sólovým zpěvem a psychikou jedince
Soňa BARTŮSKOVÁ -
a) Diplomový pěvecký koncert b) Bedřich Antonín Wiedermann a jeho písňový cyklus Zpěvy duchovní
Barbora Pučalíková -
Vokální tvorba Zoltána Kodályho
Veronika Havasi -
Petr Eben a jeho sborová tvorba se zaměřením na využití těchto skladeb při hodinách hudební výchovy
Veronika FOLTÝNOVÁ -
Vokální tvorba Samuela Barbera
Veronika Křížová -
Vokální tvorba Petra Ebena se zaměřením na cyklus Písně nelaskavé
Veronika Demelová -
Interpretační aspekty ženských postav v operním díle Zneuctění Lukrécie Benjamina Brittena
Veronika ROVNÁ -
Hudební a interpretační analýza písňového cyklu Písničky o lásce Zdeňka Zouhara
Barbora VAŠKOVÁ