Bc. Zuzana CHALUPOVÁ
Bachelor's thesis
Jazyk reklamy
Advertisement language
Abstract:
Práce popisuje funkce tištěné reklamy, a to po stránce verbální, neverbální a v závislosti na cílové skupině. Dochází k poznání, že se reklamní texty aktualizují pomocí průniku do jiných funkčních stylů nebo díky míšení kódů. Analýza ukazuje, že se všechny výrazové prostředky zaměřují především na persvazi a apel na adresáty. Přitom je důležité, komunikuje-li reklama primárně s muži nebo ženami, protože …moreAbstract:
The thesis describes functions of printed advertisements from the both verbal and non-verbal points of view and in relation to the target group. It comes to a conclusion that advertisement texts are being actualised in a way of penetration to other function styles or thanks to code-mixing. The analysis shows that all the expression means concentrate mainly on persuasion and addressing the customers …moreKeywords
Funkce reklamy slovesný způsob slovesný čas frazémy aluze citáty oslovení básnické prostředky lexikum značka image logo slogan titulek corporate identity iniciální část textu hlavní stať finální část textu mikrotypografie makrotypografie interpunkční znaménka obraz barva cílová skupina ženy muži celebritizace persvaze aktualizace
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2010
Accessible from:: 9. 4. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 14. 5. 2010
- Supervisor: Doc. PhDr. Diana Svobodová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
CHALUPOVÁ, Zuzana. Jazyk reklamy. Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 9.4.2010
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 9. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / field:
Specialization - Pedagogy / český jazyk - výtvarná výchova
Theses on a related topic
-
Využití literárního textu pro rozvoj matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku
Kristýna Nováková -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Anglický předminulý čas a jeho české ekvivalenty
Dominik FOJTA