Pedagogická praxe z perspektivy studentek Anglického jazyka a literatury – Bc. Gabriela Řihánková
Bc. Gabriela Řihánková
Master's thesis
Pedagogická praxe z perspektivy studentek Anglického jazyka a literatury
Teaching practice from the perspective of female students from Master degree study programme in English language and literature
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá pedagogickými praxemi z perspektivy studentek navazujícího magisterského oboru Anglický jazyk a literatura. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část definuje základní pojmy týkající se učitelské profese a dále se věnuje jak teoretické, tak právě praktické přípravě budoucích učitelů. Empirická část pak představuje výsledky výzkumu, jehož cílem …moreAbstract:
This master thesis deals with teaching practice from the perspective of female students from Master degree study programme in English language and literature. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part defines the basic terms of teaching profession and describes both theoretical and practical part of undergraduate training of future teachers. The empirical part …moreKeywords
učitelská profese budoucí učitel začínající učitel pedagogicko–psychologická příprava předmětová didaktika pedagogická praxe hospitace zpětná vazba teaching profession future teacher beginner teacher pedagogical and psychological training subject didactics teaching practice observation feedback
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yezzy/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2014
- Supervisor: Mgr. Jarmila Bradová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Zpětná vazba ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Gabriela Složilová -
Feedback in Translation Teaching and Learning
Barbora Suchánková -
Teaching CLIL in Distance Learning Conditions in Czech Secondary Schools
Steve Chalk -
Přínos uvádějícího učitele pro vstup do pedagogické praxe - sonda do praxe na vybraných MŠ v Karlovarském kraji
Romana STRNADOVÁ -
Zavádění hodnocení podporujícího učení studentem učitelství v průběhu jeho pedagogické praxe
Patrik Langr -
VSTUP DO PRAXE OČIMA ZAČÍNAJÍCÍCH UČITELŮ PRVNÍHO STUPNĚ ZŠ NA ROKYCANSKU
Jitka ZÍBAROVÁ -
Šok začínajících učitelů ze vstupu do praxe: přehledová studie
Kateřina Prášilová -
Mezigenerační přenos učitelské profese v rodině
Karolína Bugajová