Exportní strategie společnosti Škoda Auto, a.s. a její umístění na indickém trhu – Tereza Švandová
Tereza Švandová
Bachelor's thesis
Exportní strategie společnosti Škoda Auto, a.s. a její umístění na indickém trhu
Export strategy of ŠKODA AUTO A.S. and its positioning on Indian market
Abstract:
Tato práce je zaměřena na exportní strategii české společnosti ŠKODA AUTO a.s. a její umístění na indickém trhu. Hlavním cílem práce je zhodnotit, zda bylo rozšíření společnosti na indický trh správným krokem. K naplnění tohoto cíle byla použita analýza indického trhu a SWOT analýza umístění společnosti na tomto trhu. Nejdříve se čtenář podrobně seznámí s automobilkou ŠKODA AUTO včetně její exportní …moreAbstract:
This thesis is focused on export strategy of a Czech car company named ŠKODA AUTO a.s and its positioning on the Indian market. Firstly, it introduces the company ŠKODA AUTO in detail. Furthermore, it describes different types of possibilities of market entries, export strategy of Czech Republic and characterises different factors about India, but most importantly it describes Indian automotive industry …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76190
Thesis defence
- Date of defence: 2019
- Supervisor: Vít Hinčica
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76190
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Analýza exportní a marketingové strategie v sektoru pivovarnictví na konkrétním příkladu
Pavla Vyhnalová -
Analysis of Consumer Attitudes to Social Media on Indian Market
Anirudh Nemmeli Srinivasan -
Tvorba dodavatelské sítě při investičním vstupu vybrané společnosti na indický trh
Kristýna Bistiaková -
Utilization Analysis of Customer Relationship Management in Indian Market
Dhruvin Chandrakant Panchal -
Analysis of Consumer Attitudes toward Food Products' Origin in Indian Market
Hiral Dhruvin Panchal -
Komparativní přístup při vstupu na nový trh v automobilovém průmyslu
Markéta Nováková -
Identification of Consumer Attitudes Towards the Brand of Biscuits in the Indian Market
John Love Joy Sahaya Raj -
Indický trh s luxusním zbožím
Hana Dytrtová