Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull – Assiyat Abdulkerimova
Assiyat Abdulkerimova
Master's thesis
Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull
Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je demonstrovat vliv kultury a kulturních odlišností na mezinárodní marketing. Také ukazuje, jak mezinárodní firmy přistupují k interkulturní problematice. V první části práce se zabývám významem kultury a analyzuji dva modely kulturních dimenzí - model Hofstedeho a Trompenaarse. V další části práce analyzuji mezinárodní aktivity dvou firem - McDonalds´a Red Bull. Výzkum …moreAbstract:
The main purpose of this thesis is to demonstrate how culture and cultural differences influence on the international marketing. Also, it demonstrates how international companies deal with cross-cultural issues and problems. First, the importance of culture and two models of cultural dimensions like Hofstede and Trompenaars will be analyzed and discussed. Second, the marketing activities of two international …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 9. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71256
Thesis defence
- Date of defence: 14. 9. 2017
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Ludmila Štěrbová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ABDULKERIMOVA, Assiyat. \textit{Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2015. Available from: https://theses.cz/id/vsykzy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71256
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study.
Soe Min Htet -
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Roxane Simondet -
Business-to-Business International New Ventures: Building Brand Awareness Globally Through Entrepreneurial Digital Marketing
Petra Macháčová -
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Dušan Mladenović -
Koncept cancel culture a jeho vliv na značky
Valerie Gajarská -
Postmoderní kultura a její vliv na podobu současných partnerských vztahů
Veronika Procházková -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Šárka Grguričová -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Renata Švihovcová