Symbióza pěveckých a nástrojových praktik v mé interpretační činnosti – Hana Tauchmanová
Hana Tauchmanová
Bakalářská práce
Symbióza pěveckých a nástrojových praktik v mé interpretační činnosti
Symbioza Choral and Instrumental Practices in my interpretative Activities
Anotace:
Podnětem k sepsání této práce byla skutečnost, že se ve své interpretační praxi věnuji zpěvu i hře na klarinet. Pro oba tyto obory je stěžejní správné dýchání. Porovnáním popsaných metodik těchto oborů s vlastní zkušeností studijní, interpretační i pedagogickou se snažím zjistit, v čem jsou metodické postupy při výuce zpěvu a hry na klarinet podobné, a v čem se naopak odlišují. Cílem mojí práce …víceAbstract:
The impetus for writing this thesis was the fact that in my interpretive practice I devote myself to singing and playing the clarinet. For both of these fields the right way of breathing is crucial. Comparing the methodologies described in these fields with my own experience -educational, interpretive and educational . I am trying to find out in what way the methodologies for teaching singing and for …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
hudební interpretaceKlíčová slova
dirigováníKlíčová slova
metodika hryKlíčová slova
sborový zpěvKlíčová slova
sbormistrovství
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2013
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/7937
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2013
- Vedoucí: Jiří HLAVÁČ
- Oponent: Vlastimil MAREŠ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Klarinet
Práce na příbuzné téma
-
Ženský komorní sbor Luscinia (historie a současnost, metodika nácviku vybraných sborových skladeb)
Jakub HOUDEK -
Metodika nácviku skladeb v Kühnově dětském sboru
Marie KUMPEROVÁ -
Sborový zpěv jako hudební činnost rozvíjející hudebně nadané děti v mateřské škole
Šárka OSTRÁ -
Možnosti využití sborového zpěvu jako metodiky respirační fyzioterapie
Marie BICKOVÁ -
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Jaroslav LÖFFELMAN