Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí – Mgr. et Mgr. et Mgr. Lucie Hájková, Ph.D.
Mgr. et Mgr. et Mgr. Lucie Hájková, Ph.D.
Disertační práce
Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí
The role of artistic creation in the compensation and re-education of individuals with behavioral and emotional problems and disorders
Anotace:
Disertační práce Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí se zabývá zkoumáním vlivu výtvarných činností s prvky arteterapie na děti v péči výchovných zařízení. Zejména jsou zkoumány jejich vlivy na potřeby dětí související se sebepojetím a oblastmi komunikace, spolupráce a empatie. Výzkumné šetření bylo realizováno kvalitativním akčním výzkumem o …víceAbstract:
Dissertation The role of artistic creation in the compensation and re-education of individuals with behavioral and emotional problems and disorders investigates the influence of creative activities with art therapy elements on children in educational institutions' care. In particular, their effects on children's needs related to self-concept and the areas of communication, cooperation and empathy are …víceKlíčová slova
Výtvarná výchova arteterapie artefiletika speciální a inkluzivní pedagogika etopedie dítě s poruchou chování a emocí sebepojetí komunikace spolupráce empatie potřeby Art education art therapy artephyletics special and inclusive pedagogy etopedia a child with behavioral and emotional disorders self-concept communication cooperation empathy needs.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/g6yid/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 6. 2023
- Vedoucí: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Jitka Géringová, Ph.D., doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky / Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky
Práce na příbuzné téma
-
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
Inkluzivní pedagogika jako edukační koncept
Libuše KYSLÍKOVÁ -
Socializace dítěte s poruchou chování na podkladě deprivačního syndromu a s ADHD v průběhu povinné školní docházky
Ivana Melichárková -
Rozdíly v postojích studentů vysokých škol k dětem s poruchami chování a dětem s mentálním postižením
Alice Staňková -
Práce učitele mateřské školy s dítětem s poruchou chování
Julie KOTLÁŘOVÁ -
Vzdělávání žáka s poruchou chování v základní škole hlavního vzdělávacího proudu
Michaela Říhová -
Role limitů a hranic v edukaci chlapců s poruchou chování ve výchovném ústavu otevřeného typu
Ivana Pulsová