Organicita jako estetická koncepce v současné hudbě – Jan Dřízal
Jan Dřízal
Diplomová práce
Organicita jako estetická koncepce v současné hudbě
Organicity as an Aesthetic Concept in Contemporary Music
Anotace:
Diplomová práce Organicita jako estetická koncepce v současné hudbě se snaží pomocí mezioborové komparace poukázat na možné projevy organičnosti v hudebním kontextu. Organicitou je volně myšleno celostní chápání hudebního díla jako „organismu“, ve kterém se má celek k části jako část k celku a jež se projevuje primárně svým zvukovým tvarem. Text popisuje způsoby, kterak se jednotlivé hudební parametry …víceAbstract:
Diploma thesis Organicity as an aesthetic concept in contemporary music tries through interdisciplinary comparison to point out possible manifestations of organics in a musical context. By organicity is meant the holistic understanding of a music work as an „organism“, in which the whole is to the part as the part is to the whole and which is manifested primarily by its sound shape. The text describes …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
novodobé kompoziční směryKlíčová slova
organicitaKlíčová slova
hudební estetikaKlíčová slova
hudební kompozice
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9994
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 9. 2017
- Vedoucí: Hanuš BARTOŇ
- Oponent: Juraj FILAS
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 30. 11. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba
Práce na příbuzné téma
-
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Soňa Vetchá -
Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení
Petr Hora -
Integrace jazzových prvků ve vlastní kompoziční práci - jako doplňková písemná práce
Kateřina Horká -
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
Štěpán Drtina -
Radioaktivní prostředí jako možný zdroj inspirace kompoziční tvorby
Eliška Cílková -
Otevřená kompoziční tvorba neomezené možnosti inspirace za pomoci p očítače
Jiří Kadeřábek -
Specifika kompozičního myšlení v současn é estonské hudbě
Jan Dřízal -
Organizace spektrální a rytmické složky hudební kompozice za pomocí prostředí PWGL
Darina Žurková