Incorporating Pragmatic Instruction into ELT in Czech Secondary School Education – Bc. Heda Lambertová
Bc. Heda Lambertová
Master's thesis
Incorporating Pragmatic Instruction into ELT in Czech Secondary School Education
Incorporating Pragmatic Instruction into ELT in Czech Secondary School Education
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na téma pragmatiky ve výuce anglického jazyka, především v prostředí českého středního školství. Je rozdělena do čtyř kapitol – první se soustředí na teoretický základ a následující kapitoly nastiňují tři oblasti výzkumu.Cílem první kapitoly je vysvětlit pojem pragmatiky a objasnit její pozici v pedagogice jazyka. Faktory, které ovlivňují výuku pragmatiky, jako je prostředí …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on the issue of pragmatics in ELT, namely in the environment of Czech secondary schools. It is divided into four chapters – the first chapter concentrates on the theoretical background and the following chapters present three research areas.The aim of Chapter 1 is to outline the scopes of pragmatics and to explain position of pragmatics in language pedagogy. Factors influencing …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/y16pm/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2013
- Supervisor: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
- Reader: M.A. James Edward Thomas
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature