Porovnání starých a současných snímacích objektivů v kombinaci s digitální kamerou – František Jakubec
František Jakubec
Bakalářská práce
Porovnání starých a současných snímacích objektivů v kombinaci s digitální kamerou
Comparison of old and current cine lenses in combination with modern digital camera
Anotace:
Mezi výrazové prostředky kameramana patří mimo jiné práce s objektivy a jejich vlastnostmi. Dnes se mnoho podobných optických efektů řeší postprodukčně. Nicméně právě tento výrazový prvek je zajímavý při kombinaci moderní záznamové technologie a objektivů, které mají různé „nectnosti". Tato práce prozkoumává malou oblast této problematiky. V teoretické části jsou rozebrány základní obecné vlastnosti …víceAbstract:
A Director of Photography has many artistic possibilities when working with cine lenses. Today, we can produce many optical effects in digital post-productions; however, working with lenses and with their defects (aberrations) is very interesting when you use them with modern recording technology. This thesis examines a small part of these issues. The theoretical part is about general qualities of …víceKlíčová slova
filmová technikaKlíčová slova
objektivyKlíčová slova
digitální kameryKlíčová slova
práce kameramanaKlíčová slova
optika
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 9. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9562
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 9. 2016
- Vedoucí: Petr HOJDA
- Oponent: Antonín MIKŠ
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
JAKUBEC, František. \textit{Porovnání starých a současných snímacích objektivů v kombinaci s digitální kamerou}. Online. Bakalářská práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/vykbb3/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 16. 12. 2016 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Práce na příbuzné téma
-
Kamery pro digitální kinematograii, vlas tnosti a kvalitativní parametry
Martin Polách -
Kamery pro digitální kinematografii.
Robert NEKL -
Současné kamery v digitální kinematografii
Jan Vlnas -
1. RED ONE digitální kamera v nízkorozpočtové kinematografii 2. Adaptace divadelní hry digitální technologií, režie
Radek VOLF -
Proměna způsobu osvětlování ve vztahu k citlivosti digitálních kamer
Vojtěch Lukeš -
Digitální kamery využitelné pro výrobu celovečerních filmů
Lukáš Karvánek -
Problematika filtrace pomocí ND filtru na digitálních kamerách
Matěj Piňos -
Optická "nedokonalost" jako výrazový prostředek kameramana
Mikuláš Hrdlička