Environmentální gramotnost žáků na vybrané střední odborné škole – Michaela Moudrá
Michaela Moudrá
Bachelor's thesis
Environmentální gramotnost žáků na vybrané střední odborné škole
Environmental literacy of students at selected secondary vocational school
Abstract:
Práce se zabývá problematikou environmentální gramotnosti žáků na vybrané střední škole bez environmentální profilace. Cílem teoretické části práce je na základně studia odborné literatury definovat základní pojmy jako je ekogramotnost, environmentální výchova či didaktické testy. Cílem praktické části je zjištění znalostí a proklamovaných dovedností v rámci ekogramotnosti žáků střední školy bez environmentální …moreAbstract:
The thesis deals with the problematic of environmental literacy of students at selected high school without environmental profiling. The aim of the theoretical part is based on the study of specialized literature and define the basic concepts such as eco-literacy, environmental education or didactic tests. The aim of the practical part is finding knowledge and proclaimed skills in the context of eco …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Marie Horáčková, Ph.D.
- Reader: Pavel Pecina, Mgr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MOUDRÁ, Michaela. \textit{Environmentální gramotnost žáků na vybrané střední odborné škole}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2020. Available from: https://theses.cz/id/vyozrz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong LearningBachelor programme / field:
Specialisation in pedagogy / Teaching of practical subjects and vocational training
Theses on a related topic
-
Maturita exam: content differences between the Czech and Slovak didactic tests
Karolína Pukalíková -
Einübung der rezeptiven Sprachfertigkeiten im Rahmen der Vorbereitung auf den didaktischen Test des Zentralabiturs in Deutsch
Bohdana Ptáčková -
Komparace kvality didaktických testů s tzv. Teacher made testy na 1. stupni ZŠ
Viktorie HERMANOVÁ -
Test aplikačních dovedností - rozumíme obecné chemii?
Petra Andrýsková -
Vizuální smog z hlediska informační ekologie
Dana Katrňáková