Sociální opora u žáků z odlišného sociokulturního prostředí – Kateřina SÝKOROVÁ KORANDOVÁ
Kateřina SÝKOROVÁ KORANDOVÁ
Bachelor's thesis
Sociální opora u žáků z odlišného sociokulturního prostředí
Social support for pupils from differnt socio-cultural backgrounds
Abstract:
Bakalářská práce je tematicky zaměřena na problematiku sociální opory. Cílem práce je komparace vnímané sociální opory u žáků ohrožených sociálním vyloučením a u žáků reprezentujících majoritu. Teoretická část práce se zabývá konstruktem sociální opory, funkcemi a mechanismy sociální opory a problematikou sociální exkluze. Praktickou část tvoří výsledky dotazníkového šetření pomocí standardizovaného …moreAbstract:
The bachelor thesis is thematically focused on the issue of social support. The aim of the work is to compare the perceived social support of pupils at risk of social exclusion and of pupils representing the majority. The theoretical part deals with the construct of social support, functions and mechanisms of social support and the issue of social exclusion. The practical part consists of the results …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PaedDr. Ing. Jan Tirpák
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SÝKOROVÁ KORANDOVÁ, Kateřina. \textit{Sociální opora u žáků z odlišného sociokulturního prostředí}. Online. Bachelor's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/w0gpuw/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
SÝKOROVÁ KORANDOVÁ, Kateřina. Sociální opora u žáků z odlišného sociokulturního prostředí. Ústí nad Labem, 2021. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Social Pedagogy