BcA. Daniel Kompas

Master's thesis

Prostorový zvuk pro potřeby virtuální reality v audiovizuálních dílech

1. Theoretical Part: Spatial Sound for the needs of Virtual Reality in Audiovisual Works (prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD.) 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 20 min., Sound Composition (prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD.)
Abstract:
Práce je zaměřena především na trend 360° děl, který v audiovizuálním průmyslu v současnosti vzrůstá, ale lehce se dotýká i možné budoucí transformace ve virtuální realitu. Na tuto problematiku se dívá z hlediska mistra zvuku. Nejprve stručně shrnuje historii a vývoj prostorového 3D zvuku. Dále vysvětluje teoretické základy nejužívanějších metod, které jsou pro tento účel navrženy, včetně formátů či …more
Abstract:
This thesis is focused on the trend of 360° audiovisual works, which has been growing in the audiovisual industry in recent years, but it mentions the industry's potential future transform into virtual reality as well. The thesis is looking into this issue from the point of view of a sound engineer. First, it briefly summarizes the history and progress of 3D spatial sound. Next, it explains the theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2018

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kompas, Daniel. Prostorový zvuk pro potřeby virtuální reality v audiovizuálních dílech. Zlín, 2018. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Theory and Practice of Audiovisual Arts / Audiovisual Arts - Sound Editing