Methods of Using TPR at Upper-primary School Level – Mgr. Kalužová Kalužová
Mgr. Kalužová Kalužová
Bachelor's thesis
Methods of Using TPR at Upper-primary School Level
Methods of Using TPR at Upper-primary School Level
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda metoda Total Physical Response (celková fyzická odezva) je efektivnější než ostatní metody při osvojování anglického jazyka u žáků 2. stupně na vybrané základní škole. Teoretická část popisuje nejčastější používané metody ve výuce anglického jazyka, jejich cíle, výhody a nevýhody. Podrobněji je zde popsána metoda Total Physical Response, seznámení s autorem, historie …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis is to find out whether the Total Physical Response method is more effective than other methods in learning the English language at the upper primary school level. The theoretical part describes the most commonly used methods in teaching English, and their advantages and disadvantages. The Total Physical Response method, acquaintance with the author, characteristics of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2022
Identifier:
https://is.slu.cz/th/xzd8n/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2022
- Supervisor: Mgr. Lenka Jašková
- Reader: Mgr. Barbora Hamplová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KALUŽOVÁ, Kalužová. \textit{Methods of Using TPR at Upper-primary School Level}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2022. Available from: https://theses.cz/id/w216yr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Philology / English for Teachers
Theses on a related topic
-
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
Využití metody Total Physical Response u žákyně se specifickou poruchou učení z pohledu asistenta pedagoga
Karolína Štěpánková -
Total Physical Response approach in language learning acquisition
Matěj Chaloupka -
Využití metody Total Physical Response ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy
Alžběta Hráčková -
Využití metody Total Physical Response k rozvoji anglické slovní zásoby u dětí předškolního věku
Lenka Gregorová -
Total Physical Response and Suggestopedia in Deaf Education
Vladimír Nezdařil -
Využití metody Total Physical Response v počátečním vyučování ruského jazyka
Jitka Jurčíčková -
Využití metody TPR (Total Physical Response) ve výuce angličtiny na základní škole
Jana BŘICHÁČKOVÁ