Krize prodejů tištěných médií v České republice v letech 2006 až 2016 a jak z ní ven – Vojtěch Kubík
Vojtěch Kubík
Bachelor's thesis
Krize prodejů tištěných médií v České republice v letech 2006 až 2016 a jak z ní ven
The Crisis Of the Sales Of Printed Media In the Czech Republic From 2006 To 2016 and How to Face It
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá propadem celkového prodeje tištěných deníků v České republice v období od roku 2006 do roku 2016 a hledá doporučení pro mediální domy, jak tomuto trendu čelit. Dále práce pátrá po důvodu růstu celkového prodeje magazínu Forbes, který jako jeden z mála tištěných titulů roste. Teoretická část se zabývá tištěnými médii: jejich historií, ekonomikou, poptávaným a nabízeným množstvím …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the decrease in total sales of printed newspapers in the Czech Republic in the period from 2006 to 2016 and seeking recommendations for media houses to counter this trend. The thesis also looks for the reason of the increasing total sales of Forbes magazine in the Czech Republic, that is considered as an exception. The theoretical part is about printed media: about its …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 3. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/50901
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2016
- Supervisor: Vladimír Barák
- Reader: Lukáš Kovanda
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/50901
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
Podnikatelský záměr pro podnik v oblasti hostinské činnosti
Eliška Svobodová -
Vydavatelství Sanoma Media jako součást mediálního trhu
Jitka Miškovská -
HLAVNÍ SUBJEKTY NA MEDIÁLNÍM TRHU ČR A PERSPEKTIVY JEJICH BUDOUCÍHO VÝVOJE
Anna Syrovátková -
Market Development Strategy of Music Streaming Media Companies in China
Ge Yan