Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog – Jindřich Andrš
Jindřich Andrš
Bakalářská práce
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Elements of Musical Expression in the Dekalog Series
Anotace:
"Nejdůležitější hudba ve filmu je ticho. Abyste však ticho slyšeli, musíte před tichem a po tichu něco zahrát." - Zbigniew Preisner Deset dílů slavné série Dekalog tématizuje 10 božích přikázání. Formálně a tématicky velmi odlišné filmy, spojuje kromě režijního vedení Krzysztofa Kieślowského hudba Zbigniewa Preisnera. Co by ve filmech chybělo, pakliže by v nich Preisnerova hudba nebyla?Práce je analýzou …víceAbstract:
“The most important music in a film is silence. But in order to hear that silence, you have to play something before and after the silence.” – Zbigniew PreisnerThe famous ten-episode series Dekalog works with the theme of the ten commandments. These formally and thematically very distinct films are connected by the directing of Krzysztof Kieślowski and the music of Zbigniew Preisner. What would the …víceKlíčová slova
filmová hudbaKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
hudební skladateléKlíčová slova
filmoví režiséři
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 8. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14604
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 9. 2020
- Vedoucí: Lukáš KOKEŠ
- Oponent: Petr KUBICA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 11. 2020 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Dokumentární tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros -
Asymetrie stylové příznakovosti výrazových prostředků v českém a bulharském překladu uměleckého textu
Mariya Rakova