Jindřich Andrš
Bachelor's thesis
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Elements of Musical Expression in the Dekalog Series
Abstract:
"Nejdůležitější hudba ve filmu je ticho. Abyste však ticho slyšeli, musíte před tichem a po tichu něco zahrát." - Zbigniew Preisner Deset dílů slavné série Dekalog tématizuje 10 božích přikázání. Formálně a tématicky velmi odlišné filmy, spojuje kromě režijního vedení Krzysztofa Kieślowského hudba Zbigniewa Preisnera. Co by ve filmech chybělo, pakliže by v nich Preisnerova hudba nebyla?Práce je analýzou …moreAbstract:
“The most important music in a film is silence. But in order to hear that silence, you have to play something before and after the silence.” – Zbigniew PreisnerThe famous ten-episode series Dekalog works with the theme of the ten commandments. These formally and thematically very distinct films are connected by the directing of Krzysztof Kieślowski and the music of Zbigniew Preisner. What would the …moreKeywords
filmová hudbaKeywords
analýzy filmových dělKeywords
hudební skladateléKeywords
filmoví režiséři
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 8. 2019
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/14604
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2020
- Supervisor: Lukáš KOKEŠ
- Reader: Petr KUBICA
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 27. 11. 2020 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Dokumentární tvorba
Theses on a related topic
-
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Technické prostředky stylizace obrazu
Simon Todorov -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros