Music in the Time of COVID-19 - Consumer Behavior of the User of Streaming Services – Otakar Kšír
Otakar Kšír
Master's thesis
Music in the Time of COVID-19 - Consumer Behavior of the User of Streaming Services
Hudba v době COVID-19 - spotřebitelské chování uživatelů streamovacích služeb
Abstract:
Tato studie zkoumá vliv makroekonomických faktorů na chování spotřebitelů v odvětví streamování hudby. Výzkumné hypotézy se zaměřují na sníženou mobilitu a sentiment v oblasti hudby v důsledku Covid-19. Popisné statistiky odhalují rozdíly v aktivitě streamování a rovnováhu veselých a smutných písní. Korelace ukazují asociace mezi rezidenční a maloobchodní aktivitou a rezidenční a pracovní aktivitou …moreAbstract:
This study investigates the impact of macroeconomic factors on consumer behavior in the music streaming industry. Research hypotheses focus on reduced mobility and sentiment in music due to Covid-19. Descriptive statistics reveal variation in streaming activity and a balance of happy and sad songs. Correlations show associations between residential and retail activity, and residential and workplace …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90820
Thesis defence
- Date of defence: 24. 8. 2023
- Supervisor: Mojmír Sabolovič
- Reader: Jiří Dvořák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90820
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Ethical consumption participation analysis and motivational factors
Julija Krauze -
Key Factors of Satisfaction with Airbnb Services
Adam Faldyna -
Factors influencing the customer decision-making process when choosing a destination
Klára Menšíková -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů
Veronika Blaniková -
The factors influencing consumer buying behaviour in Indian Civil Aviation Industry
Somya Bhatnagar -
Chování spotřebitelů a faktory ovlivňující kupní rozhodovací proces na automobilovém trhu
Kateřina Pořízková -
Importat factors of alternative food networks potential in regional development
Petra Strmisková