Mgr. Barbara Žurmanová

Master's thesis

Werbung und Werbesprache

Adversiment and advertising langue
Abstract:
Diplomová práce pojednává o reklamě, jejím vývoji v kapitalismu a socialismu. Dále vysvětluji cíle a funkce reklamy. Zmiňuji i jednotlivé typy a druhy reklamy, rovněž tak i prostředky reklamy. Jádrem mé diplomové práce je stylistická část, kde ze stylistického pohledu reklamu rozebírám. Zkoumám její jazyk, mikrostyl a makrostyl, stylistické figury, lexikální a syntaktické prostředky, typografii a interpunkci …more
Abstract:
This final thesis deals with advertising, its development in capitalism and socialism. It tries to explain the goals and the functions of advertising. It also mentions particular types and kinds of advertisments, and the means of advertising. The stylistic part is the core of this thesis. First, it analyzes the advertisments from the stylistic point of view, its language, micro and macro style, stylistic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2008
  • Supervisor: doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in German Language and Literature