Mgr. Barbara Žurmanová
Master's thesis
Werbung und Werbesprache
Adversiment and advertising langue
Abstract:
Diplomová práce pojednává o reklamě, jejím vývoji v kapitalismu a socialismu. Dále vysvětluji cíle a funkce reklamy. Zmiňuji i jednotlivé typy a druhy reklamy, rovněž tak i prostředky reklamy. Jádrem mé diplomové práce je stylistická část, kde ze stylistického pohledu reklamu rozebírám. Zkoumám její jazyk, mikrostyl a makrostyl, stylistické figury, lexikální a syntaktické prostředky, typografii a interpunkci …moreAbstract:
This final thesis deals with advertising, its development in capitalism and socialism. It tries to explain the goals and the functions of advertising. It also mentions particular types and kinds of advertisments, and the means of advertising. The stylistic part is the core of this thesis. First, it analyzes the advertisments from the stylistic point of view, its language, micro and macro style, stylistic …moreKeywords
Reklama historie reklamy druhy reklamy tištěná reklama internetová reklama. Mikrostylistika makrostystilistika reklama typografie a interpunkce. Advertising history of advertising kinds of advertiments internet advertisments microstylistics macrostylistics advertising and stylistic figures advertising .
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k3ina/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2008
- Supervisor: doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Verbální a neverbální prostředky persvaze na českých a německých billboardech
Marie SOCHOROVÁ -
Ladislav Sutnar a jeho reklamní tvorba
Kristina Zhitnova -
Autorské písmo v kontextu emotivní typografie
Maxim Čáp -
Efektivita tištěné reklamy v herních časopisech
Pavel Bolcek -
Historie české reklamy
Tomáš KUBEC -
Umění a reklama - zaměření na tištěnou reklamu - vzájemné vztahy a vlivy, historický vývoj jevů
Anna Talašová -
Efektivita globální reklamy a její vliv na spotřebitele
Tamara Charashvili -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová