David Hrbek

Doctoral thesis

Porovnání odlišností interkulturálního marketingu na vybraných průmyslových trzích EU a východní Evropy

The comparison of intercultural marketing differences in the selected markets of the EU and the Eastern Europe with a focus on industrial organisations behaviour
Abstract:
Interkulturální marketing je trvalý proces přizpůsobování marketingových programů cílovým národním či regionálním trhům. Interkulturálními rozdíly hrají významnou roli při uplatňování nástrojů marketingové strategie, tedy při provádění marketingového výzkumu, segmentace trhu a výběru vhodných cílových skupin, vytváření positioningu značky a implementaci marketingového mixu -- produkt, cena, distribuce …more
Abstract:
Intercultural marketing is a constant process of marketing programs adaptation to the national or international target markets. Intercultural differences play an important role in the process of implementing marketing strategies, hence while doing marketing research, market segmentation and selection of suitable target groups, developing brand positioning and implementing marketing mix -- product, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2005

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2009
  • Supervisor: Miroslava Zamykalová
  • Reader: Jana Přikrylová, Jaroslav Kita, Lubomír Stránský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/28009

Vysoká škola ekonomická v Praze

Doctoral programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní ekonomické vztahy

Theses on a related topic