Alexandra ŽÁKOVÁ

Bachelor's thesis

Artefiletické pojetí výtvarné výchovy jako prostředku začlenění dítěte do kolektivu MŠ.

Artefiletic concept in art education to better integrate children into kindergarten classes.
Abstract:
Jádrem bakalářské práce je myšlenka, zda je možné pozitivně ovlivnit adaptaci dítěte v mateřské škole na základě včlenění výtvarného zážitku a reflektivního dialogu do jeho života. Práce vychází z principů artefiletiky a zaměřuje se na adaptační období dítěte. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku dítěte předškolního věku, jeho vývoj a jednotlivé fáze výtvarného projevu. Dále popisuje základní …more
Abstract:
The core of the bachelor thesis is the idea of whether it is possible to positively influence a child's adaptation in kindergarten by incorporating art experience and reflective dialogue into his/her life. The thesis is based on the principles of artephiletics and focuses on the child's adaptation period. The theoretical part focuses on the characteristics of the preschool child, his development and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 8. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Šárka Coganová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŽÁKOVÁ, Alexandra. Artefiletické pojetí výtvarné výchovy jako prostředku začlenění dítěte do kolektivu MŠ.. Ústí nad Labem, 2021. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta