Bc. Viktoria Myzgina

Bachelor's thesis

Prestižní spotřeba v postmoderní společnosti. Mezikulturní průzkum v Itálii, Spojených Státech amerických a Rusku

Conspicios Consumption In a Postmodern Society. A Cross Cultural Survey In Italy, USA and Russia
Abstract:
Tato bakalářská práce je analýzou pojetí luxusu v rámci postmoderní společnosti a zaměřuje se především na identifikaci motivačních složek, ovlivňujících nákup prestižního zboží, na základě mezikulturních rozdílů ve třech zemích s představiteli románské, americké a slovanské kultury. Do budoucna se očekává, že výzkum vnímání prestižních značek pomůže při tvorbě marketingových strategií pro luxusní …more
Abstract:
This study is an analysis of the concept of luxury in the post-modern society. It focuses primarily on identifying motivational factors, affecting the purchase of prestige goods, on the basis of intercultural differences in the three countries with representatives of the Roman, North American and Slavic cultures. In perspective, it is expected that research on the perception of prestige brands will …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 11. 2011
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication