Bc. Terezie Braunová

Bachelor's thesis

Využití teorie potřeb A. Maslowa v reklamě

Maslow's „Hierarchy of needs“ utilization in advertising
Abstract:
Psychologie v reklamě využívá poznatků o lidském chování a působí na jedince tak, aby zaujala, přesvědčila a vyvolala potřebu aktivního chování – uspokojení dané potřeby konkrétním produktem. Televizní reklama jako nejmasovější médium působí na nejvíce smyslů a je proto velmi přesvědčivá. Využitím barev, hudby, známých tváří, vyvoláním emocí atd. ovlivňuje konečné rozhodnutí jedince ke koupi určitého …more
Abstract:
The advertisement psychology uses observations on human behavior and influence on a person so that he/she is attracted, convinced and that a need of an active human behavior is induced - which is to meet the specific need with a specific product. The television commercials are the most powerful tool. It influences the most human senses and thus it is very convincing. Using colors, music, popular faces …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2010
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Jiří Němec

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication