Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary – Bc. Ondřej Kaňa
Bc. Ondřej Kaňa
Diplomová práce
Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary
Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá tématem výuky a studia slovní zásoby. Důraz je kladen na Quizlet, což je nástroj, který využívá tzv. flashcards k tomu, aby pomohl studentům učit se nová slovíčka. Cílem této práce je zjistit, zda představení tohoto nástroje studentům střední školy ovlivní způsob, jakým se učí nové slovní zásobě. A pokud ano, jestli tato změna vede k lepším výsledkům v testech. První …víceAbstract:
This master’s thesis deals with a topic of vocabulary learning. The emphasis is set on Quizlet, a tool that uses flashcards to help students learn autonomously when- and wherever they want to. The aim is to determine whether Quizlet can affect the way students learn new vocabulary. And if so, if it leads to better test results. The first section of the paper provides the reader with theoretical background …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 1. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/aj70i/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2020
- Vedoucí: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Oponent: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KAŇA, Ondřej. \textit{Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/w9zqew/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
Motivation to Learn English: An Inquiry into In-class and Extramural Motivation of Czech Upper-Secondary School Students
Tímea Petrovičová -
Digital literacy of elementary and secondary school students and how to measure it
Tereza Gavelčíková -
Czech Secondary School Students' Preferences for and Perceptions of Indirect and Direct Corrective Feedback on Writing
Natálie Krejčířová -
Error Analysis of Grammatical Cohesive Devices in Selected Texts of Secondary School Students
Petra Chaloupková -
L2 Vocabulary Learning in Early Infancy: A Case Study of a Czech Child Exposed to English
Tereza FOJTÍKOVÁ -
Interference of Czech in learning English vocabulary
Petra Maděřičová