Revizor N.V. Gogola v pojetí dvou pražských divadel – Bc. Kateřina Slaná
Bc. Kateřina Slaná
Bachelor's thesis
Revizor N.V. Gogola v pojetí dvou pražských divadel
The Government Inspector by N.V. Gogol in the concept of two Prague theaters
Anotácia:
Bakalářská práce se zabývá současným divadelním zpracováním satirické hry Revizor dvěma vybranými pražskými divadly. Přibližuje historické zajímavosti spojené se vznikem díla, představuje autora a jeho tvorbu. Hlavním cílem je však porovnání hry Revizor v divadelním nastudování divadla Studio DVA a Divadla na Vinohradech. Inscenace jsou srovnávány stran tematického hlediska a jejich dodržení původní …viacAbstract:
The bachelor's thesis deals with the present theatrical adaptation of the satirical play The Government Inspector by two selected Prague theaters. The thesis provides an overview of historical points of interest connected with the birth of the work, it introduces the author and his work. The main goal of this bachelor's thesis is to compare the play The Government Inspector in the theatrical staging …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/v6bw7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2024
- Vedúci: Mgr. Veronika Valentová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Petr Kalina, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Combined Art Studies / Combined Art Studies
Práce na příbuzné téma
-
Pohled Karla Čapka na divadlo a drama
Radka Loukotová -
Inscenační principy J. Kvapila a jeho shakespearovský cyklus v Divadle na Vinohradech
Petra Jančálková -
Rekonstrukce divadelního provozu: případová studie Vinohradské divadlo
Sára Vondráčková -
Produkce inscenace Být i nebýt 11.21 ve Studiu Marta
Šimon Koleček -
Orfeus, Herkules a rap: Rap jako výrazový prostředek divadelní inscenace. Kognitivně teatrologická analýza
Johana Jurášová -
Krysař, komparace divadelní inscenace E F. Buriana (1940) a rozhlasové inscenace v režii Josefa Henkeho (1964), případová studie
Eliška FERFECKÁ -
Zvuk u inscenace Loupežníci ve Studiu Marta
Bohdana Sýkorová -
Produkce inscenace Šílený Herkules ve Studiu Marta
Pavel Uhřík