Markéta Krejčová

Master's thesis

The Relationship Between Evaluation and Motivation of the Learner

The Relationship Between Evaluation and Motivation of the Learner
Abstract:
The theoretical part of this diploma thesis presents the concept of evaluation, including the definition, types, forms, functions and tools of evaluation, which focus on testing and different types of tests. Further, the concept and evaluation of communicative competence are discussed. Hereafter, the definition of motivation is introduced, followed with the essential approaches that underlie motivation …more
Abstract:
Teoretická část diplomové práce představuje celkový koncept hodnocení, zahrnujíc definice, typy, funkce a prostředky hodnocení, zde zejména soustředí na testování a různé typy testů. Dále je uvedena definice motivace, následují podstatné přístupy k teorii motivace, typy motivace a základní tipy, které slouží k vyvolání a udržení motivace u studentů. V závěru teoretické části je nabídnut názor na spojení …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 5. 2012
  • Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Krejčová, Markéta. The Relationship Between Evaluation and Motivation of the Learner. Pardubice, 2012. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická