Eva ŽELEZNÁ
Bachelor's thesis
(Re)prezentace žen v magazínech Ona Dnes a Xman
(Re)presentation of women in magazines Ona Dnes and Xman
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývala analýzou webových magazínů Ona Dnes a Xman. Celá analýza byla prováděna z perspektivy genderu a sledovala, zda se genderové stereotypy prolínaly analyzovanými webovými magazíny, a pokud ano, tak jakým způsobem se projevovaly. Analýza byla rozdělena na kvalitativní a kvantitativní část, pro obě části byla využita metoda obsahové analýzy.Abstract:
This bachelor's thesis dealt with the analysis of web magazines Ona Dnes and Xman. The entire analysis was conducted from the perspective of different genders and investigated whether gender stereotypes were a significant factor in the analyzed web magazines and if so, how did they manifest. The analysis was divided into quantitative and qualitative parts, and content analysis was used for both.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Alena Pařízková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŽELEZNÁ, Eva. (Re)prezentace žen v magazínech Ona Dnes a Xman. Plzeň, 2015. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Sociology / Sociology
Theses on a related topic
-
Gender a genderové stereotypy z pohledu mužů a žen žijících v rurálním prostředí
Hana Pokorná -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Gender Stereotypes in Fairytales: Cinderella
Jana Poskerová -
Ona a on: Genderové stereotypy ve výtvarném projevu u teenagerů.
Kateřina Hadravová -
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Audience Expectations, Evaluations, and Trust in Czech Public Service Media in a Fragmented Media Environment
Klára Smejkal -
Empowering Media: Media Participation and Homelessness
Vojtěch Dvořák