The feeling of underappreciation: Can we increase the valuation of our work? – Mgr. Dana Brhelová
Mgr. Dana Brhelová
Doctoral thesis
The feeling of underappreciation: Can we increase the valuation of our work?
The feeling of underappreciation: Can we increase the valuation of our work?
Abstract:
IKEA effect předpokládá, že jako tvůrci značně nadhodnocujeme naši vlastní práci, ale jako hodnotitelé si myslíme, že práce tvůrců není tak dobrá jak si tvůrci myslí. Podívali jsme se na IKEA effect z pohledu hodnotitele a předpokládáme, že hodnotitelé podhodnocují/podceňují práci/výkon druhých lidí navzdory objektivní realitě. V sérii experimentů jsme sledovali navržený dinner effect definovaný jako …moreAbstract:
The IKEA effect suggests that as creators we highly overvalue our own work, but as evaluators we think that products made by creators aren't that good as creators think. We looked on the IKEA effect from the evaluator's point of view and we suggested that the evaluators undervalue/underappreciate work/accomplishments of others despite the objective reality. In the series of experiments we have studied …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uimiz/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2018
- Supervisor: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., doc. PhDr. Lubomír Kostroň, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BRHELOVÁ, Dana. \textit{The feeling of underappreciation: Can we increase the valuation of our work?}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2017. Available from: https://theses.cz/id/wdwtwr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesDoctoral programme / field:
Psychology (4-years) / General Psychology