Metoda CLIL aplikovaná na přírodovědu 5. ročníku základních škol – Mgr. Dagmar Pacher
Mgr. Dagmar Pacher
Diplomová práce
Metoda CLIL aplikovaná na přírodovědu 5. ročníku základních škol
CLIL Applied on Science in the 5th Class at Primary Schools
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá využitím metody CLIL (vyučování předmětu přírodovědy v cizím jazyce, kterým je němčina). Teoretická část popisuje všeobecné pedagogické poznatky a jejich vývoj. Nahlíží do teorie metody CLIL, jejich dosavadních výzkumů a zavádění této metody do praxe v České republice i zahraničí. V praktické části jsou navrženy přípravy pro výuku touto metodou.Abstract:
This thesis is focused on using the CLIL method (teaching science in foreign language, which is German in this case.) The theoretical part is focused on general pedagogical information and its development. It describes the theory of CLIL (Content and Language Integrated Learning), the existing studies and the introduction of CLIL methods into practice in the Czech Republic as well as abroad. The practical …víceKlíčová slova
Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka (z angl. CLIL) učební metody kompetence přírodověda didaktika Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání CLIL (Content and Language Integrated Learning) teaching methods competences science didactics The Framework Education Programme for Basic Education
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/d5gvo/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 2. 2012
- Vedoucí: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka (CLIL) v odborných předmětech na Vysokém učení technickém v Brně
Valeriia Denysenko -
Integrovaná výuka přírodovědných předmětů na SŠ
Markéta BARTOŇOVÁ -
Integrovaná výuka a mezipředmětové vztahy v přírodovědných předmětech pohledem učitelů z praxe
Veronika RAJTMAJEROVÁ -
Integrovaná výuka českého jazyka, slohu a literatury na gymnáziu. Návrh koncepce
David FRANTA -
Integrovaná výuka českého jazyka a literatury na základě románu P. Soukupové Klub divných dětí
Anna Kovalská -
Integrovaná tematická výuka a projektové vyučování - vhodné metody pro výuku přírodních věd na I. stupni ZŠ
Jana Jachymiáková -
Práce s mechanizmy a projevy pozitivního a negativního transferu mezi ruštinou a češtinou při výuce ruského jazyka
Sendy Motin -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen