Trendy ovlivňující spotřebitelské preference ve vybraném trhu – Bc. Iveta Hotovcová
Bc. Iveta Hotovcová
Master's thesis
Trendy ovlivňující spotřebitelské preference ve vybraném trhu
Trends Affecting Consumer Behaviour On Specific Market
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je vyhodnocení faktorů, které ovlivňují spotřebitelské chování při nákupu bezlepkových potravin. Faktory jsou stanoveny na základě současných spotřebitelských trendů, které působí na nákupní rozhodování. Jsou jimi generační proměna populace, proměna rodinného života, kariérové preference žen, změna sociodemografických ukazatelů a působení trendu zdravého životního stylu …moreAbstract:
Main objective of this diploma thesis is evaluation of factors affecting consumer behavior during buying gluten-free products. Factors are established on the basis of current consumer trends which has an influence on the consumer’s decision-making as a part of the buying proces. Trends in the diploma thesis are generational change in the population, change in family life, preferences of women 's career …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petra Šánová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOTOVCOVÁ, Iveta. \textit{Trendy ovlivňující spotřebitelské preference ve vybraném trhu}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2018. Available from: https://theses.cz/id/wg0zmr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Consumer Preferences of Fair Trade Products in Czech Republic
Elina Ganeeva -
Consumer's attitudes to herbal products in Ukraine
Yevhen Kutsenko -
Consumer preferences for coffee in Belgium
Markéta Celbová -
Lifestyle and Consumer Culture
Kristine Sulakadze -
Preferences, prevalence and use of non-timber forest products in Bohemia
Adam Janata -
Hodnocení bezlepkové diety - přednosti, negativa - z hlediska nutričního zásobení a dále subjektivního vnímání konzumentů
Martin WANDERER -
Implementace bezlepkového stravování v české gastronomii
Anna Brábníková -
Bezlepková strava
Vladislava Solodkaia
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights