Optimální cena za klik pro maximalizaci zisku internetového obchodu – Barbora Dolejšová
Barbora Dolejšová
Bachelor's thesis
Optimální cena za klik pro maximalizaci zisku internetového obchodu
The optimal cost per click for maximizing profits of online store
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá maximalizací zisku elektronického obchodu. Práce v literární rešerši vymezuje mikroekonomické pojmy, historii Internetu a základní fungování systémů PPC, které inzerenti používají jako nástroj pro zvýšení zisku svého e-shopu.Základem praktické části je analýza nákladů a zisku z PPC inzerce, která je ovlivněna týdenním testováním různých nabídek za proklik. Závěrem práce je …moreAbstract:
Bachelor thesis focuses on maximizing of ecommerce profit. This literary research defines microeconomic concepts, history of the internet and basic functioning of the PPC system that is used by the advertisers as a tool for profit maximizing of their e-shop. The basis of the practical part is cost analysis and profit from PPC advertising that is affected by the weekly testing of different offers per …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Pavel Hrdlička, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOLEJŠOVÁ, Barbora. \textit{Optimální cena za klik pro maximalizaci zisku internetového obchodu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2017. Available from: https://theses.cz/id/wh3idv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
PPC pro maximalizaci zisku konkrétního internetového obchodu
Jan Martinovský -
PPC reklamy a jejich využití v oděvním průmyslu u internetových obchodů
David Autrata -
Využití PPC kampaně pro zvýšení obratu internetového obchodu
Matěj Beneš -
PPC jako efektivní nástroj propagace internetového obchodu
Tadeáš Viktorin -
Využití internetové reklamy (PPC) ke zvýšení prodeje internetového obchodu
Marek Šašek -
Analýza efektivnosti PPC reklamy na zbožových srovnávačích
Martin Onderka -
Komparace online marketingových nástrojů a jejich využití pro internetový obchod
Hana Polášková -
Porovnání vyhledávacích PPC kampaní (Google Ads, Seznam Sklik) na reálném příkladě
Josef Beneš
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights