Lukas Blaha
Bakalářská práce
Žonglování jako dramatický jazyk
Juggling as a dramatic language
Anotace:
Diplomová práce pojednává o žonglování a zejména jeho scénickém potenciálu pro divadelní tvorbu a komunikaci. Nejprve se budu zabývat historií žonglování od jeho počátků v tradičním cirkuse přes jeho vývoj v rámci nového cirkusu až do dnešní doby, a jeho současné pozici ve scénickém umění. Pro přesnější a konkrétnější výklad o novodobém žonglování a jeho směrech rozeberu a srovnám tvorbu tří současných …víceAbstract:
This thesis deals with juggling and ultimately its scenic potential for dramatic creation and communication. Firstly, I will help define the term “juggling” by delving into its history in the traditional circus, its development in contemporary circus, and its current position in dramatic art. For a more precise and specific exposition of modern juggling and its styles I will analyse and compare the …víceKlíčová slova
nový cirkusKlíčová slova
žonglováníKlíčová slova
nonverbální divadloKlíčová slova
divadelní představení
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2018
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/10376
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2018
- Vedoucí: Adam JARCHOVSKÝ
- Oponent: Štefan CAPKO
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 8. 3. 2019 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Taneční umění / Nonverbální divadlo
Práce na příbuzné téma
-
Analýza predstavení fyzického divadla so zameraním na rytmus
Jana Štofaniková -
Nový cirkus aneb sport v divadle
Šimon Obdržálek -
Nový cirkus na české divadelní scéně
Alžběta Konečná -
(Nový) cirkus a jeho možná dramaturgie
Daniel Kvašňovský -
Divadlo Kufr a Cirkus trochu jinak - srovnání východisek a umělecké cesty dvou českých divadelních souborů
Markéta KRAVČENKOVÁ -
Když nejde divák do divadla, musí divadlo k divákovi
Jakub Müller